Επειδή όλα συνεχίζονται όσον αφορά τις δολοφονίες των 8 εργατών στο Πέραμα παραθέτουμε δύο μαρτυρίες ενός γνωστού πρώην εφοπλιστή-πλοιοκτήτη για την υπόθεση. Γίνονται πασιφανή τα παιχνίδια που παίζονται όσον αφορά την συγκάλυψη των ευθυνών από μεριάς σύσσωμου του Συστήματος αποκαλύπτοντας με μια έγκυρη για τα μέτρα του ίδιου του Συστήματος μαρτυρία ότι δεν πρόκειται για κάποια εκτροπή του αλλά για ένα δομικό του ρελαντί. Δεν πρόκειται για δολοφονίες-λάθη αλλά για προϋπολογισμένα, προϋποτιθέμενα και ως εκ τούτου προαναγγελθέντα εγκλήματα, φυσική απόρροια της “εύρυθμης” λειτουργίας των ίδιων των δομών του Συστήματος:
#fullpost{display:inline;}
Επιστολή 5 Αυγούστου 2008
Με έκπληξη μεγάλη πληροφορήθηκα την προφυλάκιση του Πλοιάρχου του Δεξαμενόπλοιου “FRIENDSHIPGAS”,απόφαση που έλαβε η κυρία ανακρίτρια που διενεργεί την προανάκριση του θανατηφόρου αυτού ατυχήματος. “Νομικός” κατ’όνομα είμαι και όχι κατ’επάγγελμα. Τυχαίνει όμως να είμαι… Πλοίαρχος και τέως πλοιοκτήτης – εφοπλιστής και γνωρίζω απ’έξω και ανακατωτά το Ναυτικό Δίκαιο,αλλά και τα “καθεστώτα “που επικρατούν στα Ναυτιλιακά γραφεία.
Κατόπιν τούτου , ερωτώ την κυρία ανακρίτρια και τον αρμόδιο εισαγγελέα – που συναποφάσισε γι’αυτή την προφυλάκιση – ποιό ήταν το παράπτωμα που υπέπεσε ο Φιλιππινέζος Πλοίαρχος στην προκειμένη περίπτωση?
Ο Νόμος προβλέπει και οι κανονισμοί που ισχύουν στην Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη,ότι το “ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΕΠ’ΑΥΤΟΥ” ,όσο χρονικό διάστημα το πλοίο εκτελεί εργασίες στο ναυπηγείο.Επισκευές εκτελούνται μόνον από τα συνεργεία που έχουν επιλεγεί από τον πλοιοκτήτη και τα οποία ελέγχονται πλήρως από τον “ΤΕΧΝΙΚΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ” – τον οποίον και αυτόν επιλέγει ο Πλοιοκτήτης -που πρέπει να είναι μάλιστα απόφοιτος Πολυτεχνείου και όχι μιας κάποιας τεχνικής σχολής.Αυτός δίνει εντολές,αυτός ελέγχει τα μέσα ασφάλειας πλοίου και συνεργείων,αυτός είναι “ΤΟ ΛΥΣΑΙ ΚΑΙ ΔΕΣΑΙ” που λέμε εμείς οι ναυτικοί.
Εάν μέλος του πληρώματος εργαζώταν και πάθαινε κάποιο ατύχημα,μόνον τότε ήταν Υπεύθυνοι ο Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος γιατί δεν έπρεπε να τον στείλλουν για εργασία,μια και ως προανέφερα ,όσο το πλοίο βρίσκεται σε ναυπηγείο,απαγορεύεται το πλήρωμα να εκτελεί πάσης φύσεως εργασίες και κυρίως επισκευαστικής φύσεως.Μάλιστα δεν έπρεπε κάν να βρίσκωνται επί του πλοίου κατά την διάρκειαν των επισκευών.!!!!!!
Ο πλοιοκτήτης – εφοπλιστής,έπρεπε να μην είχε πλήρωμα στο πλοίο του,άρα και είναι “παραβάτης του Νόμου και των κανονισμών.”
Το λιμενικό κλιμάκιο,το 5μελές,ο υπεύθυνος των ναυπηγείων,ο τεχνικός ασφαλείας, “είναι παραβάτες” ,ως προς την μη απομάκρυνση του πληρώματος από το πλοίο,αλλά και στην επιβολή κυρώσεων εις βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας,που όφειλε να μην έχει πλήρωμα στο πλοίο της.
Αλλά,υπάρχει το μεγάλο αλλά…….
Ποιός πλοιοκτήτης απομακρύνει το πλήρωμά του από το πλοίο διαρκούσης της επισκευής και επιβαρύνεται το κόστος της διαμονής των σε Ξενοδοχείο?
Ποιό ναυπηγείο θα πει στον πλοιοκτήτη,κατέβασε το πλήρωμά σου από το πλοίο?
Ποιός τεχνικός ασφαλείας θα εναντιωθεί στον πλοιοκτήτη?
Ποιός Καπετάνιος – και δή Φιλιππινέζος – έχει το ανάστημα να εναντιωθεί στις αποφάσεις των πλοιοκτητών του και να απαιτήσουν την “διαμονήν των σε ξενοδοχείο”,μια και αυτό προβλέπει ο Νόμος?
Και όχι μόνον,καθ’ότι “θέλουν δεν θέλουν”, “επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται”, τα πληρώματα όλων των πλοίων παραμένουν στα πλοία και παρέχουν και εργασίαν συν τοις άλλοις.
Και όλοι κάνουν τα στραβά μάτια,μέχρι να συμβεί το μοιραίο.Και ακόμη και τότε επιρρίπτονται ευθύνες στον τελευταίο τροχό της αμάξης.Στην προκειμένη περίπτωση ,”έστειλλε φυλακή
η πολιτεία τον αδύναμο κρίκο,τον τελευταίο τροχό της αμάξης,τον Φιλλιπινέζο Καπετάνιο και οι πραγματικοί υπεύθυνοι απολαμβάνουν τον καφέ τους στο Κολωνάκι!!!!
Οι πρώτοι που έπρεπε να ήσαν κρατούμενοι,είναι εκτός κατηγορητηρίου και έτσι θα διαιωνίζεται πάντα η κατάσταση, “ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΑΡΙ ΘΑ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ”….
Σήμερα που μιλάμε,το ίδιο καθεστώς επικρατεί στο Πέραμα,στη Σαλαμίνα,στην Ελευσίνα.Και όλοι κάνουν τα τυφλά μάτια.
Τολμήστε επιτέλους αξιότιμοι κύριοι εισαγγελείς και δικαστές να επιβάλλετε τον Νόμον όπου δεί ,για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα επιτέλους,γιατί έτσι το θέλει,έτσι επιθυμεί η αυτού εξοχότης “ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ”, “ΤΟ ΧΡΗΜΑ”, αλλά κυρίως το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και τα έκτελεστικά του όργανα,που μασάνε με 100 μασέλλες και τα “αρπάζουν” από παντού (Πλοιοκτήτες,Ναυπηγεία,Ναυτικούς Πράκτορες,κλπ.)προκειμένου να κλείνουν τα μάτια και να μην επιβάλλουν κυρώσεις στους παραβάτες.
Τιμήστε κ.κ.εισαγγελέα και ανακρίτρια το όνομά σας και το λειτούργημά σας , αναψηλαφίζοντας τους λόγους της προφυλάκισης του Πλοιάρχου και προβείτε στην άμεση αποφυλάκισή του,βέβαιοι ότι έχετε προσθέσει μια καλή σελίδα στον Νομικό μας πολιτισμό.-
Ιωάννης Εμμ.Νομικός