Insideman: Πώς γίνονται οι δουλειές στο Πέραμα

Επειδή όλα συνεχίζονται όσον αφορά τις δολοφονίες των 8 εργατών στο Πέραμα παραθέτουμε δύο μαρτυρίες ενός γνωστού πρώην εφοπλιστή-πλοιοκτήτη για την υπόθεση. Γίνονται πασιφανή τα παιχνίδια που παίζονται όσον αφορά την συγκάλυψη των ευθυνών από μεριάς σύσσωμου του Συστήματος αποκαλύπτοντας με μια έγκυρη για τα μέτρα του ίδιου του Συστήματος μαρτυρία ότι δεν πρόκειται για κάποια εκτροπή του αλλά για ένα δομικό του ρελαντί. Δεν πρόκειται για δολοφονίες-λάθη αλλά για προϋπολογισμένα, προϋποτιθέμενα και ως εκ τούτου προαναγγελθέντα εγκλήματα, φυσική απόρροια της “εύρυθμης” λειτουργίας των ίδιων των δομών του Συστήματος:

Επιστολή 27 Ιούλη 2008

Ειναι καιρός πλέον και δημόσια να καταγγείλω τα κακώς κείμενα και στην Ναυπηγοεπισκευαστική κλίμακα του Περάματος,πληγή – γάγγραινα σωστή για όσους εργάζονται σ’αυτήν,υπό οιανδήποτε ιδιότητα.Είτε ως προσωπικό των ναυπηγείων,είτε ως πλήρωμα του πλοίου,μια και επικρατεί χάος στα περιβόητα “μέσα ασφαλείας”, που υποτίθεται ότι πρέπει να τηρούνται αυστηρά ,βάσει των ισχυόντων κανονισμών.

Από πλευράς πλοίου – πλοιοκτήτου, ορίζεται “τεχνικός ασφαλείας”,ο οποίος είναι υπόχρεος να είναι ” Π Α Ρ Ω Ν ” επί του πλοίου και να ελέγχει τα πάντα,όλα τα μέσα ασφαλείας του πλοίου και να δίνει τις απαραίτητες οδηγίες.

Από πλευράς Ναυπηγείου,επίσης ισχύει το ίδιο,μια και υπάρχει ο “υπεύθυνος εργασιών”,που ελέγχει όλα τα μέσα πυρασφάλειας αλλά και τον ανάλογο εξοπλισμό των εργαζομένων ,για την ασφάλειά των και την ατομική ακεραιότητά των.

Από πλευράς Λιμεναρχείου,”υποτίθεται” ότι πρέπει να γίνονται “αιφνιδιαστικοί “και “απροειδοποίητοι” έφοδοι στα Ναυπηγεία και να ελέγχουν τα πάντα.
Και την πλευρά του πλοίου , αλλά και του ναυπηγείου και να στέλνουν στο αυτόφωρο τους παραβάτες,εάν διαπιστωθούν παραβάσεις και παράλληλα να διακόπτουν τις εργασίες,εάν διαπιστωθούν παραβάσεις,συστήνοντας την αποκατάστασή των και επαναλειτουργία των μετα από νέα επιθεώρηση και έγκρισή των φυσικά.

Από που να αρχίσω εγώ τώρα? Ποιόν να περιλάβω πρώτα?

Αρχίζοντας από τον αμοιβόμενον “αδρά” τεχνικό ασφαλείας,του οποίου τα καθήκοντα σας τα προαναφέρω.( Αναφέρομαι σε αυτά που συνέβησαν σε εμένα,σε πλοία δικά μου,κατά την διάρκεια επισκευής των σε Ναυπηγεία του Περάματος,οπότε ΟΥΔΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙ ,καθ’ ότι έχω κάνει καταγγελίες κατά πάντων.)

Ο ένας εξ’αυτών,πήγαινε το πρωί,έκανε τον έλεγχό του,έδινε οδηγίες στο πλήρωμα και στους εργάτες του Ναυπηγείου,υπέγραφε το βιβλίο επιθεώρησης και μετά 2ωρον….έφευγε.
Ετερος,που μου τον είχε συστήσει σαν έντιμο ο ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου,συνελήφθη από έφοδόν μου στο πλοίο,να παίζει “τάβλι” σε παρακείμενο καφενείο…..
Τρίτος,ο οποίος ήταν και ο πλέον ακριβοπληρωμένος,και πάλι από έφοδό μου στο Ναυπηγείο,διεπίστωσα από το βιβλίο επιθεώρησης που τηρείτο στο Ναυπηγείο,ότι ήταν ….
ανυπόγραφο 19 ( δεκαεννέα ) ημέρες!!!!!! Που σημαίνει ότι,τον κάλυπταν όλοι.Ναυπηγείο,Πλοίαρχός μου και το κλιμάκιο του Λιμεναρχείου Περάματος,μια και από έλεγχό μου προέκυψε ότι είχαν κάνει 3 φορές επίσκεψη στο πλοίο μου και τα είχαν βρεί όλα “καλά.”

Επιστρέφοντας στο γραφείο μου,τηλεφωνώ ανώνυμα στο 5μελές κλιμάκιο εργασίας και καταγγέλω το γεγονός.
Παράλληλα αναζητώ τον εν λόγω Ναυπηγό και μαθαίνω από την Γραμματέα του,ότι βρισκώταν “εκτός Ελλάδος”……..
Στέλνω Φαξ διαμαρτυρίας μου στο γραφείο του και το κοινοποιώ στους αρμόδιους φορείς.
Επιλαμβάνεται το 5μελές κλιμάκιο – στό οποίο είχα κάνει την καταγγελία – και διαπιστώνει τα όσα προαναφέρω και με παραπέμπει ως πλοιοκτήτη,ομού μετά του εν λόγω Ναυπηγού-τεχνικού ασφαλείας,ενώπιον του τριμελούς πλημ/κείου Πειραιά,όπου και προ 7μήνου εκδικάστηκε η υπόθεση,εγώ απηλλάγην και ο τεχνικός ασφαλείας καταδικάστηκε σε ….8 μήνες φυλάκιση.

Από προσωπικούς μου ελέγχους ,διαπιστώνω επίσης ότι τα μέσα ασφαλείας των ναυπηγείων υπήρξαν πλημμελή και ουδείς των εργαζομένων σ’αυτά δεν τολμούσε να απαιτήσει την στοιχειώδη ασφαλιστική του κάλυψη,μια και θα απελύετο αμέσως.Και που να βρεί εργασία ,μια και θα τον είχαν ρεπορτάρει αμέσως σε όλα τα ναυπηγεία???

Σε κάποια περίπτωση και για να διαπιστώσω τα καταγγελόμενα (Συνεργασία Ναυπηγείου με Λιμεναρχείο Περάματος,”ΕΠ ‘ ΑΜΟΙΒΕΙ” φυσικά) γίνομαι και εγώ παραβάτης.
Βάζω σε πλοίο μου 5 αλλοδαπούς να εργαστούν – ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ – ως ημερομίσθιοι εργάτες και με την έγκριση του Ναυπηγείου,το οποίο κανονικά έπρεπε να μου το απαγορεύσει.Το ίδιο και ο “τεχνικός ασφαλείας”, ως και ο “υπεύθυνος εργασιών”.Ουδείς ετόλμησε να μου κάνει ,έστω και υπόδειξη.

Σε ερώτησή μου στον ιδιοκτήτη του ναυπηγείου,”τι μέλλει γενέσθε” σε περίπτωση εφοδίας από το λιμενικό,τι νομίζετε ότι μου απήντησε?

“Μόλις Καπετάν Γιάννη συγκεντρωθεί το κλιμάκιο,αμέσως με “ΕΙΔΟΠΟΙΕΙ Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ” και ρυθμίζουμε τα πάντα στο ναυπηγείο.Τους εργαζόμενους αλλοδαπούς τους κρύβουμε ή τους στέλνουμε στα καφενεία και μόλις περατωθεί ο έλεγχος,τους ξαναμαζεύουμε…….Και τους δικούς μας και τους δικούς σας…

Ετσι κ.Υπουργέ Εμπορικής Ναυτιλίας,έτσι κ.Αρχηγέ του Λιμενικού Σώματος λειτουργούν οι Λιμενάρχες και όχι μόνον,αλλά και τα πλωτά σας μέσα.
Όλοι τους χρηματίζονται ,μέχρι που να σας “ξυπνήσει” κανένα εργατικό ατύχημα.

Δεν μπαίνω στον κόπο να σας πώ – πως εkδίδονται ,όποτε εκδίδονται,- οι βεβαιώσεις του GAZ FREE…….
Ούτε πειά πιστοποιητικά είναι γνήσια και πειά όχι….”γιατί τα ξέρετε όλα”,αλλά δυστυχώς σιωπείτε μπροστά στο χρήμα που ρέει άφθονο…

Και μην διαννοειθεί ουδείς εξ’ υμών να με διαψεύσει,γιατί θα γελάσει και το παρδαλλό κατσίκι με τα αποδεικτικά στοιχεία που έχω συγκεντρωμένα!!!!!

Και εάν θέλετε να μιλήσουμε και για το “κύκλωμα των λαθρομεταναστών”, πού, πόσοι και ποιοί από το Λιμενικό Σώμα παίρνουν τις” μίζες των” και κλείνουν τα μάτια τους κ.λ.π.
εγώ εδώ είμαι.

Ολα τα Ναυπηγεία εν Ελλάδι,βρίσκονται υπό την “σκέπην των Λιμενικών οργάνων.”

Το ίδιο και οι εφοπλιστές,το ίδιο και οι λαθρέμποροι,το ίδιο και οι Ναυτικοί πράκτορες κ.λ.π.

Ιωάννης Εμμ.Νομικός

#fullpost{display:inline;}

Επιστολή 5 Αυγούστου 2008

Με έκπληξη μεγάλη πληροφορήθηκα την προφυλάκιση του Πλοιάρχου του Δεξαμενόπλοιου “FRIENDSHIPGAS”,απόφαση που έλαβε η κυρία ανακρίτρια που διενεργεί την προανάκριση του θανατηφόρου αυτού ατυχήματος. “Νομικός” κατ’όνομα είμαι και όχι κατ’επάγγελμα. Τυχαίνει όμως να είμαι… Πλοίαρχος και τέως πλοιοκτήτης – εφοπλιστής και γνωρίζω απ’έξω και ανακατωτά το Ναυτικό Δίκαιο,αλλά και τα “καθεστώτα “που επικρατούν στα Ναυτιλιακά γραφεία.

Κατόπιν τούτου , ερωτώ την κυρία ανακρίτρια και τον αρμόδιο εισαγγελέα – που συναποφάσισε γι’αυτή την προφυλάκιση – ποιό ήταν το παράπτωμα που υπέπεσε ο Φιλιππινέζος Πλοίαρχος στην προκειμένη περίπτωση?

Ο Νόμος προβλέπει και οι κανονισμοί που ισχύουν στην Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη,ότι το “ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΕΠ’ΑΥΤΟΥ” ,όσο χρονικό διάστημα το πλοίο εκτελεί εργασίες στο ναυπηγείο.Επισκευές εκτελούνται μόνον από τα συνεργεία που έχουν επιλεγεί από τον πλοιοκτήτη και τα οποία ελέγχονται πλήρως από τον “ΤΕΧΝΙΚΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ” – τον οποίον και αυτόν επιλέγει ο Πλοιοκτήτης -που πρέπει να είναι μάλιστα απόφοιτος Πολυτεχνείου και όχι μιας κάποιας τεχνικής σχολής.Αυτός δίνει εντολές,αυτός ελέγχει τα μέσα ασφάλειας πλοίου και συνεργείων,αυτός είναι “ΤΟ ΛΥΣΑΙ ΚΑΙ ΔΕΣΑΙ” που λέμε εμείς οι ναυτικοί.

Εάν μέλος του πληρώματος εργαζώταν και πάθαινε κάποιο ατύχημα,μόνον τότε ήταν Υπεύθυνοι ο Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος γιατί δεν έπρεπε να τον στείλλουν για εργασία,μια και ως προανέφερα ,όσο το πλοίο βρίσκεται σε ναυπηγείο,απαγορεύεται το πλήρωμα να εκτελεί πάσης φύσεως εργασίες και κυρίως επισκευαστικής φύσεως.Μάλιστα δεν έπρεπε κάν να βρίσκωνται επί του πλοίου κατά την διάρκειαν των επισκευών.!!!!!!

Ο πλοιοκτήτης – εφοπλιστής,έπρεπε να μην είχε πλήρωμα στο πλοίο του,άρα και είναι “παραβάτης του Νόμου και των κανονισμών.”

Το λιμενικό κλιμάκιο,το 5μελές,ο υπεύθυνος των ναυπηγείων,ο τεχνικός ασφαλείας, “είναι παραβάτες” ,ως προς την μη απομάκρυνση του πληρώματος από το πλοίο,αλλά και στην επιβολή κυρώσεων εις βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας,που όφειλε να μην έχει πλήρωμα στο πλοίο της.

Αλλά,υπάρχει το μεγάλο αλλά…….

Ποιός πλοιοκτήτης απομακρύνει το πλήρωμά του από το πλοίο διαρκούσης της επισκευής και επιβαρύνεται το κόστος της διαμονής των σε Ξενοδοχείο?
Ποιό ναυπηγείο θα πει στον πλοιοκτήτη,κατέβασε το πλήρωμά σου από το πλοίο?
Ποιός τεχνικός ασφαλείας θα εναντιωθεί στον πλοιοκτήτη?

Ποιός Καπετάνιος – και δή Φιλιππινέζος – έχει το ανάστημα να εναντιωθεί στις αποφάσεις των πλοιοκτητών του και να απαιτήσουν την “διαμονήν των σε ξενοδοχείο”,μια και αυτό προβλέπει ο Νόμος?
Και όχι μόνον,καθ’ότι “θέλουν δεν θέλουν”, “επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται”, τα πληρώματα όλων των πλοίων παραμένουν στα πλοία και παρέχουν και εργασίαν συν τοις άλλοις.

Και όλοι κάνουν τα στραβά μάτια,μέχρι να συμβεί το μοιραίο.Και ακόμη και τότε επιρρίπτονται ευθύνες στον τελευταίο τροχό της αμάξης.Στην προκειμένη περίπτωση ,”έστειλλε φυλακή
η πολιτεία τον αδύναμο κρίκο,τον τελευταίο τροχό της αμάξης,τον Φιλλιπινέζο Καπετάνιο και οι πραγματικοί υπεύθυνοι απολαμβάνουν τον καφέ τους στο Κολωνάκι!!!!

Οι πρώτοι που έπρεπε να ήσαν κρατούμενοι,είναι εκτός κατηγορητηρίου και έτσι θα διαιωνίζεται πάντα η κατάσταση, “ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΑΡΙ ΘΑ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ”….

Σήμερα που μιλάμε,το ίδιο καθεστώς επικρατεί στο Πέραμα,στη Σαλαμίνα,στην Ελευσίνα.Και όλοι κάνουν τα τυφλά μάτια.

Τολμήστε επιτέλους αξιότιμοι κύριοι εισαγγελείς και δικαστές να επιβάλλετε τον Νόμον όπου δεί ,για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα επιτέλους,γιατί έτσι το θέλει,έτσι επιθυμεί η αυτού εξοχότης “ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ”, “ΤΟ ΧΡΗΜΑ”, αλλά κυρίως το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και τα έκτελεστικά του όργανα,που μασάνε με 100 μασέλλες και τα “αρπάζουν” από παντού (Πλοιοκτήτες,Ναυπηγεία,Ναυτικούς Πράκτορες,κλπ.)προκειμένου να κλείνουν τα μάτια και να μην επιβάλλουν κυρώσεις στους παραβάτες.

Τιμήστε κ.κ.εισαγγελέα και ανακρίτρια το όνομά σας και το λειτούργημά σας , αναψηλαφίζοντας τους λόγους της προφυλάκισης του Πλοιάρχου και προβείτε στην άμεση αποφυλάκισή του,βέβαιοι ότι έχετε προσθέσει μια καλή σελίδα στον Νομικό μας πολιτισμό.-

Ιωάννης Εμμ.Νομικός


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *